UI a UXUser Interface a User Experience

E-shop se po většinu času věnuje tomu, aby měli co největší provoz na e-shopu. Věnuje se tomu pomocí PPC (proklikových kampaní na Google Ads, Skliku nebo Heurece), SEO (optimalizací pro vyhledavače), sociálními sítěmi nebo e-mailingem. Všechny tyto prodejní kanály přivádí zákazníky na e-shop, ale ve chvíli kdy přijde zákazník na e-shop, tak ještě není zdaleka vyhráno. E-shop musí být pro zákazníka přehledný a musí splňovat všechna jeho strukturová očekávání. Pokud se zákazník např. ztratí na e-shopu nebo nemůže najít nějaké tlačítko, tak na e-shopu nenakoupí.

Návštěvnost e-shopu a počet nákupů je měřený pomocí tzv. konverzního poměru. Běžně se říká, že konverzní poměr u e-shopu by měl být nad jedním procentem tzn., že ze sto návštěv na e-shopu, které máte, tak by minimálně jeden zákazník měl nakoupit. Představte si tedy, že místo jednoho nákupu ze sto návštěv budete mít tři zákazníky, kteří nakoupí. Právě tomu se věnuje tato optimalizace.

Zákazník by měl mít hladký postup od první interakce s e-shopem až po dokončení nákupu.

Jaké jsou výhody optimalizace UI a UX?

  • Je to jednorázová investice. Zainvestujete jednou do úpravy vašeho e-shop, aby byl přívětivější pro zákazníky a pak už jen těžíte z této optimalizace.
  • Snížení okamžitého opuštění e-shopu. Velmi často se stává, že zákazník se proklikne na e-shop, ale jakmile se mu zobrazí e-shop, tak odejde. Tato optimalizace tento problém do jisté míry vyřeší.
  • Prodloužíme čas, který tráví zákazníci na e-shop. Nakoupí si tudíž produkt na který se proklikl nebo navštíví jiné produkty a stránky na vašem e-shopu, což zvyšuje šanci, že si dotyčný nakoupí.
  • Zákazník se neztratí a nebude nic zbytečně hledat. Optimalizace pomůže k tomu, abyste zákazníka jednoduše dovedli do jeho košíku a k jednoduchému nákupu.

Jak UX a UI optimalizace probíhá:

Analýzy
Vyhodnocení
Navrhnutí úprav
Nasazení úprav